• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Tips inför samlingslån tänkte söka på 350k

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 409
Mottagna reaktioner
13 481
Poäng
8 917
Är du säker att du berättat allt för oss?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 409
Mottagna reaktioner
13 481
Poäng
8 917
vad menar du med det?

.. Att Marginalen under dom 12 åren jag hängt här på forumet aldrig nekat någon efter ett signerat skuldebrev och godkänt via Lendo. Det i kombination med att du bara fick ett bra bud trots grymt betyg. Du kanske missar något i din upplysning som för bolagen att rygga?
 

johansson86

Kunnig medlem
Poäng: 207
Blev medlem
7 Januari 2020
Meddelanden
271
Mottagna reaktioner
66
Poäng
207
.. Att Marginalen under dom 12 åren jag hängt här på forumet aldrig nekat någon efter ett signerat skuldebrev och godkänt via Lendo. Det i kombination med att du bara fick ett bra bud trots grymt betyg. Du kanske missar något i din upplysning som för bolagen att rygga?


Nej alltså det är väldigt konstigt. Killen jag pratade med när jag ringde tyckte jag verkade smått oseriös. Jag ska faktiskt ta och ringa dom imorgon igen och hoppas att någonannan svarar, vill veta varför.
Som du säger, jag hade/har bra betyg så väldigt konstigt! Jag fick en rejäl chock när han sa det blivit avslag
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 409
Mottagna reaktioner
13 481
Poäng
8 917
Som du säger, jag hade/har bra betyg så väldigt konstigt! Jag fick en rejäl chock när han sa det blivit avslag

Det är det jag menar. Plus så hade du även bortsett ifrån Marginalen inga bud trots bra UC-betyg. Därför jag menar att du kanske missar något?
 

johansson86

Kunnig medlem
Poäng: 207
Blev medlem
7 Januari 2020
Meddelanden
271
Mottagna reaktioner
66
Poäng
207
Det är det jag menar. Plus så hade du även bortsett ifrån Marginalen inga bud trots bra UC-betyg. Därför jag menar att du kanske missar något?


kan jag haft för högt underskott jämfört med lönen? 55.000:- underskott på en 407k lön... har fått det bekräftat nu från skatteverket att nya underskottet kommer vara 13k istället, lär väl ändras om nån vecka. Borde man göra en ny ansökan då kanske om det var det som var problemet?
 

Gaston

V.I.P
Poäng: 577
Blev medlem
7 Januari 2015
Meddelanden
921
Mottagna reaktioner
507
Poäng
577
Skumt, och jäkligt trist. Hoppas det löser sig.

Visst måste de väl förresten på Mariginalen ha någon notering om vilken handläggare som har tagit såväl beslutet att ge dig lånet och att sedan avslå det? De borde kunna ta reda på det. Och på vilket sätt tyckte du killen du pratade med upplevde dig som oseriös?
 

johansson86

Kunnig medlem
Poäng: 207
Blev medlem
7 Januari 2020
Meddelanden
271
Mottagna reaktioner
66
Poäng
207
Skumt, och jäkligt trist. Hoppas det löser sig.

Visst måste de väl förresten på Mariginalen ha någon notering om vilken handläggare som har tagit såväl beslutet att ge dig lånet och att sedan avslå det? De borde kunna ta reda på det. Och på vilket sätt tyckte du killen du pratade med upplevde dig som oseriös?

det är verkligen trist och jag hoppas också det löser sig, tack
Jag ska snacka med dom igen och hoppas på få något svar. Precis, någon måste ju gett avslag för det liksom någon handläggare.

Nej men jag fick bara känslan liksom att han var det eftersom han inte kunde ge något direkt svar och de kändes som han bara ville avsluta samtalet.
”Du har fått avslag och jag vet inte varför, troligtvis har du någon betalningsanmärkning eller något annat” , och jag har ingen anmärkning och har aldrig haft. Jag sa det men han sa ”tyvärr”. Jag har aldrig haft med kronofogden att göra ens.
 

johansson86

Kunnig medlem
Poäng: 207
Blev medlem
7 Januari 2020
Meddelanden
271
Mottagna reaktioner
66
Poäng
207
Uppdatering om läget:

gick inte bra med marginalen (vet fortfarande inte varför och tydligen inte dom heller, skumt)

men jag snackade med advisa och tog annat erbjudande.. remember 350k, dock hög ränta ca 13 %. Kände jag fick ta det för släcka alla smålån så nu är det gjort, en otrolig lättnad och min komplettbank-kredit på 150k kommer försvinna nästa månad från ucn.

får helt enkelt prova en ny gång för få bättre ränta när ucn uppdaterats med underskottet från 55k till 13k + komplettkrediten som är borta. Får se om betyget ändras något, får ju en aning mer i blanco istället men det är väl bättre för betyget än kredit så.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp